MNLF Dilatih Malaysia Akan Sertai Pejuang Kiram-Media FilipinaPrevious Article
2 Kapal Pengawal Pantai Filipina Minta Izin Selamatkan RakyatnyaNext Article
Breaking News

Latest Hot

Presiden Filipina Dan Media Adalah Dalang Pencerobohan Sabah?

Article   0 Comments
Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
Presiden Filipina Dan Media Adalah Dalang Pencerobohan Sabah?

Saya boleh simpul disini bahawa media Filipina sangat jahat x1000berbohong isu sebenar dan melagakan umat islam selatan filipina dengan kerajaan Malaysia.
Jika ramai rakyat Malaysia percaya nescaya hamcur lebur tiga pasukan ni dilenyak mereka MILF,MNLF dan Abu sayaff. (ketiga-tiga ni berperang sesama sendiri)


Kumpulan yang datang ni adalah umpan bagi pihak Filipina nak memutuskan hubungan erat antara bangsa Moro dengan Malaysia. Mereka ni memang diperbuduhkan dan diperangkap. Jika berlaku pembunuhan akan menimbulkan kemarahan membara rakyat Malaysia dengan bangsa Moro ni. Bangsa Moro juga akan merasa tidak selamat jika berada di Malaysia, sentimen anti Tausuq/Suluk akan berlaku..

Teknik melaga-lagakan ini akan melemahkan kumpulan-kumpulan ni, Jika mereka berperang dgn Malaysia bangsa Moro sukar menang tapi akan mendedahkan kelemahan mereka dan memberi peluang pada US dan Filipina menjalankan misi mereka menakluki selatan Filipina.
Sebenarnya Filipina ni berpura-pura mahu berdamai tetapi dalam masa sama menyerang MILF, MNLF dan Abu Sayaff melalui kegiatan perisikan. Kesan pada kes Lahad Datu akan menggagalkan rundingan damai bangsa Moro dgn Filipina.. Betul ke semua ucapan yang disiarkan itu adalah dari Sultan Sulu, mungkin media mereka hanya spin nak menambahkan kemarahan rakyat Malaysia dan melagakan bangsa Moro dengan Malaysia..Atau Sultan Sulu tu dipergunakan kerajaan mereka.??


Media mereka melibatkan pemimpin tertinggi Malaysia tidak kira pihak kerajaan dan pembangkang dalam kes lahad datu menjelang pilihan raya ini, cara ini boleh mengkucar kacirkan keadaan semasa.. Tuduh menuduh berlaku dan pergolakan dalaman Malaysia berlaku semasa kempen pilihan raya.. saya boleh kata media mereka sangat jahat. memang kaki fitnah.
hanya pendapat saya ini.exofx


Dorang punya la menyalak tak henti2 menyalahkan dsai dan pembangkang dalam insiden lahad datu. Dorang menyalak sejurus media filipina mengatakan bahawa maklumat perisikan menyatakan bahawa pembangkang antara punca tercetusnya kekacauan di lahad datu.

Lepas berita tue tersiar bertubi2 la media kerajaan dan bloggers mereka mainkan isu tersebut. Pada dorang ini point nak salahkan pembangkang. Lebih tepat ini point nak salahkan anwar ibrahim. Padahal dorang tak sedar yang DORANG SEMUA DAH TERMASUK DALAM PERANGKAP KONSPIRASI PRESIDEN FILIPINA. TERMASUK DALAM LAKONAN DAN SANDIWARA PRESIDEN FILIPINA TERHADAP MALAYSIA.

ALAHAI….&#*&#&

Padahal :

1. Sabah telah lama menjadi pertikaian antara malaysia dan filipina. Bahkan ketika zaman sebelum merdeka dulu.

2. Namun Sabah menjadi sebahagian dari Malaysia setelah punggutan suara di lakukan, Sabah memilih mahu bersama2 Malaysia kerana Malaysia ketika itu majoritinya penganut islam. Sabah tidak mahu bersama2 filipina yang majoritinya penganut kristian.

3. Punggutan suara itu ataupun dinamakan sebagai suruhanraja cobbod adalah punggutan suara yang sah dan mewakili pendapat dan pendirian mereka2 yang tinggal dan lahir di sabah ketika itu.

4. Filipina tidak dapat menerima hal tersebut. Pada mereka, kesultananan sulu telah menjadi hak filipina dan sabah milik kesultanan sulu jadi ini bermaksud sabah mereka punya. Rujuksini. Hansard Parlimen adalah bukti, warga sabah dah lama merasai kebimbangan ini.

5. Bahkan mereka melakukan pelbagai perkara/tindakan termasuklah memusuhi malaysia semata2 mahu dapatkan sabah. Dulu pernah tersebarnya satu cerita bahawa filipina siap ada misi khas untuk merampas sabah.

6. Sebab tue la kedutaan mereka [filipina] kat sabah tue lambat dibuat. Sebab inilah konfliknya. Filipina benar2 beranggapan sabah hak mereka. Nak bawa pergi ICJ, nak heret UN, sedangkan UN sendiri iktirafkan sabah ialah malaysia dan malaysia ialah sebuah negara yang sah.

7. Mereka bahkan menulis dalam buku sejarah mereka bahawa sabah ialah hak mereka.Mereka tak boleh terima. Mereka disogokkan cerita oleh kerajaan mereka bahawa sabah hak filipina. Rujuk sini Baca apa yang warga2 filipina cakap, pasal buku teks tue pun ada.

8. Jadi bila tercetusnya insiden keganasan di lahad datu, mereka amek kesempatan untuk laga2kan rakyat malaysia. Mula2 mereka tuduh najib. Lepas tue mereka tuduh pembangkang. Yang puak2 partisan neh taksub sangat. Kerja depa bergadoh je la salahkan sesama sendiri. Tak sedar presiden filipina tepuk tangan dan kaki makan kuaci depan tv gelakkan kebodohan sesetengah rakyat malaysia yang gila babi.

9. Mungkin puak2 umno neh lupa, filipina tue negara kristian. Negara yang mereka benci, eh silap, agama yang mereka benci sangatkan tue. Jadi kenapa pula mereka boleh tetiba terheret dan terpercaya dengan konspirasi dari presiden filipina?

10. Dan tetiba pula manila berbaik2 dengan puak2 militan islam, yang mereka anggap pengganas dan penjenayah di bumi sendiri, eh tetiba plak nak bagi sokongan moral… dan apa seme tue. Dalam paper mereka cakap mereka akan bantu puak2 sultan kiram untuk dapatkan kembali sabah atas nama undang2.

11. Dan dalam paper malaysia mereka cakap mereka akan bantu malaysia halau penceroboh2 tue keluar dari malaysia.

12. Eh apa benda nya tue? Yang mana satu ko nak bantu neh? Malaysia ke puak2 ko?

13. Jadi kat sini dah nampak dah.. dah nampaknya bagaimana filipina punya sikap.

14. Aku tak berapa nak salahkan filipina. Ini peperangan. Saiko waiko maiko apa seme jadah memang antara strategi mereka. Yang bodoh tue puak2 yang terjebak. Lebih tepat puak2 Be End  yang terjebak. Dasar si bodoh.

15. Tak pasal2 krisis lahad datu bertambah melarat bila pemimpin2 negara dok fikir eh betulke anwar dalang, eh camne nak buat neh, eh betul ke najib dalang, eh konspirasi, lakonan, sandiwara dan blablabla.

16. Sambil filipina attack melalui gilera, depa attack gak politik dan pemerintahan malaysia, bagi seme kelam kabut apa seme.

17. Tapi filipina neh pandai, bila time keturunan sultan sulu serang kita, depa sebut sulu, heir of sulu and blabla. Tapi bila depa nak tuntut sabah, depa larang puak2 sulu tue disebut sulu, jangan disebut sulu, sebut filipina sebab sulu tue sebahagian dari filipina. Eh mana boleh. Kalau dah filipina maka filipina la yang attack malaysia.

18. Jadi kat sini apa2 benda yang menampakkan depa jahat, keji, buruk dan sial, mereka sorokkan. Benda yang menampakkan depa baik, alim, suci dan bagus yang amat, depa beria2 promotekan. Ahh macam pihak yang biasa ku kenali pula.

19: Baca Lagi SINI

Comments

Tak Lupa Komen

Article   0 Comments
Banner
Banner
Banner
Banner
Advertise Text Here[RM20]

Rahsia Besarkan Zakar DENGAN Mudah Klik Sini 

Rahsia Awek Muda dan Kekal Cantik Klik Sini 

Petua Tahan Lama Jimak Di Ranjang Klik Sini 

Cara Nak Henan Awek DENGAN Senang Klik Sini 

Cara jemput rezeki 3 angka kurang dari sejam. Macam x percaya jom tengokKlik Sini 
ping your blog, website, or rss feed for free my ping in totalping.com Page Rank Check