Video Makcik Otai VS Mat Rempit KorekPrevious Article
Eja Merajuk Dengan Suami Bawa Diri Ke MekahNext Article
Breaking News
  • Soalan Peperiksaan SPM Pun Jadi Medan PolitikSoalan Peperiksaan SPM Pun Jadi Medan Politik Kementerian Pelajaran Malaysia tidak bertanggungjawab berhubung soalan peperiksaan percubaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun ini yang mempunyai soalan mengenai perhimpunan BERSIH 3.0.  Menurut seorang jurucakap [...]
  • Boobstagram, Laman Sosial Untuk Berkongsi Gambar PayudaraBoobstagram, Laman Sosial Untuk Berkongsi Gambar Payudara Sejak  penggunaan internet yang meluas , pelbagai website sosial muncul dari myspace, Friendster, kemudian ada Facebook, Twitter, dan Instagram. Terkini dan sedang hot Boobstagram [...]
  • Dipanah Petir Ketika Pegang TelefonDipanah Petir Ketika Pegang Telefon “Ketika itu terdetik di hati saya mungkin anak bongsu saya sudah meninggal. Lalu dalam keadaan gelap saya dapat capai telefon bimbit isteri sebagai sumber cahaya dan [...]

Latest Hot

Suka Onani Jolok Sendiri Sejak Usia 8 Tahun

Article   0 Comments
Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
Suka Onani Jolok Sendiri Sejak Usia 8 Tahun

Suka Onani Jolok Sendiri Sejak Usia 8 Tahun : Assalamualaikum ustaz..sy pelajar perempuan berusia 17 tahun.masalah saya disini ialah saya kerap mengamalkan onani sejak berusia 8 tahun.waktu kecil dahulu saya tidak tahu bahawa aktiviti tersebut ialah onani, namun setelah menginjak dewasa, saya mengetahuinya. tetapi, saya masih melakukannya. kemusykilan saya ialah :

Adakah wanita mampu mengeluarkan air mani?dan bagaimana mahu mengenal pastinya?
Adakah wanita kena mandi wajib setelah melakukan onani?
Saya ingin bertaubat. tapi susah. selepas melakukannya, saya menyesal dan bertaubat. Kemudian, esok saya mengulanginya lagi.
Satu lagi,apakah hukum bagi wanita menonton video lucah?
Saya harap ustaz dapat jawab secepat mungkin.terima kasih.

Jawapan
Orang yang sentiasa melakukan onani untuk memuaskan hawa nafsunya itu adalah haram sebab orang tersebut telah merangsang dirinya untuk melakukan onani dengan melihat gambar lucah, video lucah atau sebagainya sehingga menyebabkan pemikirannya terganggu dengan bayangan seksual yang keterlaluan. Hal ini menyebabkan dirinya tidak senang duduk sehingga ia melakukan onani untuk mengurangkan tekanan seksualnya. Untuk mengetahui hukum onani dengan lebih terperinci lagi, sila klik di sini.
Wanita Mampu Mengeluarkan Air Mani
Air mani perempuan lebih cair dari air mani lelaki dan ia berwarna putih. Cara ia keluar ketika wanita tersebut gersang dan nikmat yang tidak terhingga. Jelas di sini bahawa wanita juga mempunyai air mani dan cara keluarnya juga sama seperti lelaki iaitu gersang dan nikmat yang tidak terhingga ketika mengeluarkan air mani. Maklumat lebih lanjut tentang air mani sila klik sini.
Wanita Kena Mandi Wajib Selepas Onani
Kebiasaannya wanita yang onani mencapai kepuasan atau klimak dan selepas itu badannya menjadi layu, letih dan syahwat menjadi reda. Kalau terjadi begini ini bererti wanita tersebut telah mengeluarkan air maninya dengan cara onani dan ia di wajibkan mandi wajib. Sebabnya keluar mani ini merupakan hadas besar yang boleh diangkat dengan cara mandi hadas sahaja. Lihat artikel mandi hadas di sini.
Hukum Menonton Video Lucah
Hukum menonton video lucah itu adalah haram sebab semasa menonton ia dapat merangsang syahwat orang yang menontonnya. Selain dari itu juga pelakon video lucah tersebut bertelanjang dan mendedahkan segala tubuh badannya. Haram bagi kita melihat aurat orang yang bukan mahramnya. Hadis Rasulullah saw yang bermaksud :
“Janganlah seseorang lelaki melihat aurat lelaki lain dan janganlah wanita melihat aurat wanita lain”.
Perbuatan melihat video lucah juga dapat membuat seseorang itu berkeinginan untuk melakukan zina dengan sesiapa sahaja. Secara tidak langsung video lucah tersebut dapat membuat seseorang itu melakukan zina dengan pasangan kekasihnya. Ramai anak muda kita diluar sana melakukan perbuatan seperti ini tanpa ikatan perkahwinan yang sah. Sedikit sebanyak ia semua berpunca dari penyebaran video-video lucah atau filem-filem yang mendedahkan aurat, berpelukan, bercumbuan atau sebagainya.
Ingin Bertaubat
Soal bertaubat ini kita tidak boleh putus asa, kena selalu bertaubat kepada Allah, kalau boleh untuk mengelakkan masalah ini, anda boleh juga melakukan puasa sunat, kerana puasa dapat membendung nafsu dan sedikit sebanyak dapat membantu anda kurang melakukan onani. Selain dari itu juga anda boleh menyibukkan diri anda dengan berbagai pekerjaan dan jangan membiarkan diri anda berseorangan, kerana ia akan menyebabkan anda teringat dan terdorong untuk melihat video lucah atau onani. Rajinkan diri anda untuk menghadiri kelas-kelas agama yang berdekatan sebab orang yang menghadiri kelas-kelas agama atau program ilmu dapat menghilangkan kekotoran yang terdapat di dalam hatinya. Seringlah mohon doa dan merintis kepada Allah supaya masalah anda ini dapat dapat diubati dan dapat dikurangkan.

Ini sahaja tips yang saya dapat berikan, sebenarnya banyak lagi tips yang boleh digunakan untuk mengubati masalah onani ini, tapi apa-apa pun bergantung kepada kekuatan diri masing-masing. Kalau kekuatan rohani tidak kuat maka masalah ini susah untuk diubati. Apa-apa pun hadapi masalah ini dengan penuh kesabaran.

 

Cara Menghentikan Ketagih Onani

Melancap atau onani merupakan satu tindakan untuk memuaskan nafsu diri yang dilakukan oleh samada lelaki mahu pun perempuan secara bersendirian di luar syariat agama. Ianya adalah haram di sisi agama Islam.

Bagaimana Cara Menghentikan Ketagihan Onani?

Berikut adalah beberapa tips efektif untuk menghentikan ketagihan onani, iaitu:

1. Mulakan dengan berdoa, memohon dan bertaubat kepada Allah, untuk berhenti dari onani selamanya.

2. Harus memiliki tekad, kemahuan, dan motivasi yang kuat dari dalam diri sendiri.

3. Terapkan sistem “reward and punishment” yang tegas dan disiplin untuk diri sendiri. Misalnya: jika satu hari saya tidak beronani, maka saya akan “menghadiahi diri sendiri” dengan membeli makanan yang saya gemari atau berjalan-jalan ke pantai. Jika saya beronani satu kali saja, saya harus “menghukum diri sendiri” dengan membaca satu buku tentang ilmu pengetahuan.

4. Katakan TIDAK pada ONANI dan SEKS sebelum NIKAH!!!

5. Elakkan daripada duduk bersendiriani, melamun, atau menonton filem yang “memberahikan”.

6. Bergaullah dengan orang-orang yang alim, cerdas, soleh, beriman, bertakwa. Hindarilah pergaulan dengan kumpulan yang membawa anda menuju “lembah maksiat” atau “dunia hitam”.

7. Perbanyaklah beribadah sesuai dengan agama dan keyakinan anda. Jika anda beragama Islam, maka seringlah berpuasa sunah, solat berjamaah, solat malam, berzikir, membaca Alquran, dsb.

8. Jika anda amat gemar beronani, berhati-hatilah atau waspadalah dengan kanser prostat! Sebab, hasil kajian yang dilakukan oleh Universiti Nottingham, England, menyatakan bahawa lelaki berusia antara 20-30 tahun yang “gemar beronani” memiliki risiko lebih tinggi untuk terkena kanser prostat. Juga, sebanyak 34% atau 146 dari 431 orang yang terkena kanser prostat sering melakukan onani mulai usia 20 tahun. Sekadar tambahan, kanser prostat adalah penyakit kanser yang berkembang di kelenjar prostat, disebabkan kerana sel prostat bermutasi dan mulai berkembang di luar kendali.

9. Sibukkanlah diri anda dengan hal-hal yang positif dan bermanfaat, misalnya: berolahraga, pecinta alam, membaca buku, menulis, bernyanyi, memasak, berkebun, dsb.

10. Ingatlah bahawa hukum onani adalah haram, dan onani itu merupakan “zina tangan”.

11. Hindari bergaul dengan rakan atau sahabat yang juga suka beronani. Sebab seseorang itu dapat dinilai; salah satunya dengan siapa (saja) ia bergaul.

12. Mandilah secepat mungkin. Hindari untuk berlama-lama di kamar mandi.

13. Hindari melihat tontonan, tayangan, gambar, video, yang menghairahkan atau porno, baik di internet, televisyen, VCD, DVD, dsb. Elakkan juga daripada membaca majalah atau buku-buku berbaur seks kerana ianya akan mendorong anda untuk melakukan onani.

14. Perbanyak aktiviti fizikal, terutama jika sedang stres atau diri anda sedang dalam keadaan tertekan.

15. Lakukan semua hal, aktiviti, atau kegiatan yang anda sukai, sepanjang tidak melanggar aturan agama dan norma.

16. Temukan, kembangkan, dan salurkan semua bakat, hobi, dan kreativiti anda semaksima mungkin.

17. Sedarilah bahawa onani hanya akan menghabiskan tenaga dan waktu anda yang sepatutnya dapat anda gunakan untuk melakukan perkara-perkara lain yang bermanfaat.

Semoga artikel memberi manfaat kepada sesiapa yang berkenaan. InsyaAllah!

Comments

Tak Lupa Komen

Article   0 Comments
Banner
Banner
Banner
Banner
Advertise Text Here[RM20]

Rahsia Besarkan Zakar DENGAN Mudah Klik Sini 

Rahsia Awek Muda dan Kekal Cantik Klik Sini 

Petua Tahan Lama Jimak Di Ranjang Klik Sini 

Cara Nak Henan Awek DENGAN Senang Klik Sini 

Cara jemput rezeki 3 angka kurang dari sejam. Macam x percaya jom tengokKlik Sini 
ping your blog, website, or rss feed for free my ping in totalping.com Page Rank Check