Cara Kastam Russia Hapuskan iPhone SeludupPrevious Article
Ustaz Fathul Bari Nikah Di Siam,Umi Nikah Di PakistanNext Article
Breaking News
  • Soalan Peperiksaan SPM Pun Jadi Medan PolitikSoalan Peperiksaan SPM Pun Jadi Medan Politik Kementerian Pelajaran Malaysia tidak bertanggungjawab berhubung soalan peperiksaan percubaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun ini yang mempunyai soalan mengenai perhimpunan BERSIH 3.0.  Menurut seorang jurucakap [...]
  • Boobstagram, Laman Sosial Untuk Berkongsi Gambar PayudaraBoobstagram, Laman Sosial Untuk Berkongsi Gambar Payudara Sejak  penggunaan internet yang meluas , pelbagai website sosial muncul dari myspace, Friendster, kemudian ada Facebook, Twitter, dan Instagram. Terkini dan sedang hot Boobstagram [...]
  • Dipanah Petir Ketika Pegang TelefonDipanah Petir Ketika Pegang Telefon “Ketika itu terdetik di hati saya mungkin anak bongsu saya sudah meninggal. Lalu dalam keadaan gelap saya dapat capai telefon bimbit isteri sebagai sumber cahaya dan [...]

Latest Hot

7 Kisah Misteri Yang Tidak Terjawab Hingga Kini

Article   0 Comments
Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article

1. Kereta James Dean berhantu

Pada bulan September 1955, James Dean maut dalam kemalangan kereta yang mengerikan iaitu ketika dia memandu kereta Porche sportnya. Sesudah itu kereta tersebut secara kebetulan ibarat pembawa ****.

a) Semasa kereta sport itu ditarik dari tempat kemalangan dan dibawa ke bengkel, mesin winchnya rosak dan jatuh mengenai mekanik, dan menghancurkan kedua kakinya.

b) Bengkel dimana porche milik James Dean diperbaiki, hangus terbakar.

c) Kemudian kereta itu dipamerkan di Scramento, namun tiba-tiba meletup dan melukai peha seorang remaja.

d) Di Oregon, trailer dimana kereta itu diperbaiki tergelincir dan menghentam sebuah kedai.

e) Akhirnya, tahun 1959, secara misteri kereta itu meletup menjadi 11 bahagian.

2. Bayi jatuh, diselamatkan dua kali oleh orang yang sama


  • Di Detroit tahun 1930an, ibu muda berterima kasih banyak-banyak kepada pemuda bernama Joseph Figlock. Semasa Figlock sedang jalan-jalan, bayi ibu muda tersebut jatuh dari tingkap atas dan mengenai Figlock. Keduanya tidak terluka dan selamat. Sangat beruntung ya!
  • Tapi setahun setelah itu, bayi yang sama jatuh dari jendela yang sama, dan kebetulan sekali pemuda yang sama berjalan dibawahnya, dan lagi keduanya selamat, macam dalam filem kan?

3. Peluru yang sampai ke sasaran setelah bertahun-tahun


  • Henry Ziegland mengira dia pantai mengelak. Tahun 1883, dia memutuskan cinta dengan seorang gadis yang kemudian kekasihnya sangat stress dan bunuh diri. Abang kekasihnya sangat marah kemudian berjumpa Ziegland dan menembaknya.


  • Setelah yakin abang kekasihnya sudah membunuh Ziegland, dia menghalakan pistol ke dirinya sendiri dan bunuh diri. Tetapi Ziegland hanya tergores sedikit di wajah dan pelurunya tersasar dan melekat di pokok. Tentu saja Ziegland berasa sangat beruntung.


  • Bertahun-tahun kemudian dia memutuskan untuk menebang pohon itu, dengan peluru yang masih terlekat. Kerana merasa pokok itu susah ditebang dia memutuskan untuk meletupkannya dengan memakai dinamit. Malang sekali letupan itu membuatkan peluru itu mengenai kepalanya, dan dia meninggal.

4. Kembar yang hidupnya kembar


  • Cerita mengenai kembar seiras yang hidupnya hampir seiras memang mengejutkan, tapi mungkin tidak ada yang lebih mencengangkan dari yang satu ini. Cerita dari saudara kembar yang berasal dari Ohio , yang dipisahkan sejak lahir, dan dipelihara oleh keluarga angkat yang berbeza.


  • Tidak mengenal satu sama lain, kedua keluarga menamakan mereka dengan nama yang sama, James. Inilah awal dari kebetulan2 itu, Kedua James membesar tanpa mengenal satu sama lain, namun keduanya menjalani latihan ketenteraan, tertarik pada mechanical drawing dan pertukangan, dan menikahi wanita dengan nama Linda.


  • Keduanya memiliki anak lelaki yang diberi nama James Alan. Keduanya juga menceraikan isterinya dan menikahi wanita lain, keduanya memiliki nama Betty. Dan keduanya memiliki anjing dengan nama Toy. 40 tahun setelah terpisah, sepasang kembar ini berkumpul kembali dan manjalani kehidupan mereka yang kembar.

5. Novel yang berkaitan Titanic

Morgan Robertson, tahun 1898, menulis “Futility”. Menggambarkan maiden voyage (pelayaran perdana) dari kapal mewah untuk melintasi samudera Pasifik yang bernama Titan. Meskipun banyak yang berkata kapal ini tidak boleh tenggelam, kapal ini berlanggar lapisan ais dan tenggelam dan menyebabkan ramai yang terkorban.

Tahun 1912, Titanic, transatlantic luxury liner, mengalami peristiwa yang sama seperti yang digambarkan novel. Kalau di novel, bulan kemalangan adalah April, peristiwa tenggelamnya Titanic juga April. Kalau di novel penumpangnya ada 3000 orang, dalam realiti Titanic seramai 2,207 orang.

Dalam novel ada 24 lifeboat, realiti ada 20. Sebulan setelah Titanic tenggelam, sebuah kapal melintasi Atlantik yang dipenuhi kabus tebal dengan seorang anak muda yang mengendalikan. Kemudian dia teringat kembali mengenai Titanic, dan mengingat bahawa nama kapalnya sendiri adalah Titanian, dia mulai cemas dan menghentikan kapal.

6. Dua bersaudara terbunuh oleh pemandu teksi yang sama, selang setahun


Tahun 1975, seorang pemuda yang memandu vespa tiba-tiba dilanggar teksi dan mati serta merta. Satu tahun kemudian, saudara lelaki pemuda ini mengalami hal yang sama . Faktanya, dia memandu vespa yang sama.

Dan lebih aneh lagi, dia dilanggar teksi yang sama dan dipandu oleh pemandu yang sama, mau yang lebih aneh lagi? Teksi ini membawa penumpang yang sama!

7. King Umberto

Di Monza, Itali, King Umberto I, pergi ke suatu restoran untuk makan malam. Semasa pemilik restoran ini meminta pesanan King Umberto, Raja mulai menyedari dia dan pemilik restoran ada ada persamaan, baik dalam hal wajah dan bentuk badan . Kedua lelaki ini mula berbincang mengenai kemiripan keduanya dan menemui :

a) Keduanya lahir di hari yang sama dan tahun yg sama, (March 14th, 1844).
b) Keduanya lahir di kota yang sama.
c) Kedua lelaki ini menikahi wanita dengan nama yang sama, Margherita.
d) Tuan punya restoran ini membuka restorannya pada hari yang sama saat King Umberto dinobatkan sebagai raja Itali.
e) Pada 29 Julai 1900, King Umberto dimaklumkan bahawa pengusaha restoran itu telah meninggal hari itu kerana tembakan misteri, saat dia mengungkapkan rasa penyesalannya, dia terbunuh oleh pemberontak.

source 

Comments

Tak Lupa Komen

Article   0 Comments
Banner
Banner
Banner
Banner
Advertise Text Here[RM20]

Rahsia Besarkan Zakar DENGAN Mudah Klik Sini 

Rahsia Awek Muda dan Kekal Cantik Klik Sini 

Petua Tahan Lama Jimak Di Ranjang Klik Sini 

Cara Nak Henan Awek DENGAN Senang Klik Sini 

Cara jemput rezeki 3 angka kurang dari sejam. Macam x percaya jom tengokKlik Sini 
ping your blog, website, or rss feed for free my ping in totalping.com Page Rank Check