Tangki Simbah Bela Ikan (6 Gambar)Previous Article
Sami Yang Kantoi Aksi TerlampauNext Article
Breaking News

Latest Hot

Bila Sultan Pahang Sound Nurul Izzah

Article   8 Comments
Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article

Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah meluahkan rasa kecewa dan dukacitanya terhadap kenyataan seorang pemimpin pembangkang mengenai isu kebebasan beragama rakyat termasuk orang Melayu baru-baru ini.
Menyifatkan kenyataan itu sebagai mengarut dan tidak masuk akal, baginda juga kesal dengan pihak terbabit yang terlalu lantang bercakap mengenai agama tanpa memperhalusi kesannya kepada masyarakat terutama umat Islam.

“Sebagai ketua agama Islam dan pemerintah negeri Pahang saya berasa sedih, dukacita (dengan kenyataan itu). Kita tidak boleh terlampau lantang sangat sebut pasal agama ini.

“Saya nasihatkan agar rakyat tidak mendengar cakap-cakap sebegitu dan perlu memikirkan perkara itu dengan sehalus-halusnya,” titah baginda kepada pemberita selepas Majlis Sambutan Maal Hijrah peringkat negeri, di sini hari ini.

Baginda bertitah sebagai seorang Islam, kenyataan berkaitan agama Islam tidak boleh dibuat sesuka hati tanpa merujuk kepada pihak yang lebih arif.

“Tidak semestinya orang yang mahir tentang Islam boleh bercakap mengenai Islam, saya juga mahir dan boleh juga bercakap mengenai Islam tapi kita ada majlis agama Islam, ulama kita semua bijak bistari, sebab itu saya tak berani bercakap,” titah baginda.

“Saya sayang agama saya. Kita kena sanjung agama kita setinggi-tingginya dan jaga dengan sepenuh hati. Dalam Perlembagaan turut menyebut bahawa agama Islam adalah agama rasmi negara ini,” titahnya.

Faham tak nurul izzah weh?

1. Islam agama rasmi malaysia bukan agama rasmi london oke. Jangan2 nurul izzah ingat malaysia = london kot. Tue pasal senget otaknya. Hehe.

2. Jangan nak lantang sangat la cakap pasal islam. Selow2 sudah la. Syuiishhhh… kalau boleh biar orang yang ko nak dia dengar tue pun tak dengar. Tahap keselowan dia la kan. Hehe.

3. Dengar tue nurul izzah, tindakan ko keterlaluan, tak masuk akal dan mengarut. Hish. Marah dah sultan pahang dengan lue. Gua salute sultan pahang. I love u bebeh.

4. Bab islam tak boleh dibuat sesuka ahti nurul izzah wehh. Sultan sedih tau dengan ko.

5. Sultan pun mahir agama tapi sultan tak cakap sesuka ahti pun.. cuma bertindak sesuka ahti je.. kan tak sama dengan lue. Lue pun silap tak contohi sultan memang la lue kena. Padan muka.

6. Sultan sayangkan islam. Kena sanjung tinggi2. Kat malaysia islam rasmi luar negara belom tentu. Hehe.

Harapan aku, semoga nurul izzah segera insaf dan bertaubat. Faham tak?

Sementara itu aku nak layan video majlis harijadi Sultan Pahang yang gilang gemilang. Seronok tengok sultan2 kita panjang umur. Dah 81 dah sultan.. tahniah ek sultan. Moga sihat selalu dan panjang umur sentiasa. Tahniah dari saya untuk sultan yang saya sayangi dan hormati. Hidup sultan. Daulat tuanku. Babai.

Artikel Dipetik Dari : AmenoWorld  

Comments

Tak Lupa Komen

Article   8 Comments
Banner
Banner
Banner
Banner
Advertise Text Here[RM20]

Rahsia Besarkan Zakar DENGAN Mudah Klik Sini 

Rahsia Awek Muda dan Kekal Cantik Klik Sini 

Petua Tahan Lama Jimak Di Ranjang Klik Sini 

Cara Nak Henan Awek DENGAN Senang Klik Sini 

Cara jemput rezeki 3 angka kurang dari sejam. Macam x percaya jom tengokKlik Sini 
ping your blog, website, or rss feed for free my ping in totalping.com Page Rank Check