Greece Benam Rusia, Mara Ke Suku Akhir EURO @Previous Article
Budak Guna Pistol Polis Tembak Kepala Sendiri Pada Hari Jadi Ke 7Next Article
Breaking News
  • Budak Mati Lintah Masuk Dalam DuburJELI: Sukar dipercayai, namun, itu hakikatnya apabila seekor lintah memasuki dubur seorang kanak-kanak berusia 10 tahun ketika mandi di sungai berdekatan rumahnya dipercayai menjadi punca dia meninggal dunia di hospital, [...]
  • Cara Untuk Merasakan Kehadiran AllahKita sentiasa dapat merasakan diri sebagai anak kepada seorang ibu bukan? Sekiranya kita mempunyai suami/isteri, kita sentiasa merasakan suami kepada seorang isteri atau isteri kepada seorang suami. Perasaan ini tidak [...]
  • Artis Jelita Dan Seksi India 2010 AnushkaTrishaShreyaAsinThamannaNamithaShruthi HaasanHansika MotwaniGenelia. "xlupa untuk Share Kat Facebook juga yea,TQ" [...]

Latest Hot

Bangsa Lain Tak Buat Kerja Bodoh-Tengku Mahkota Johor

Article   1 Comment
Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
JOHOR BAHRU – Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim sedih dan kesal dengan sikap segelintir masyarakat Melayu sendiri yang cuba menjatuhkan institusi raja.
Ketika menzahirkan pandangan itu menerusi mesej Twitter hari ini, baginda turut menyuarakan rasa bimbang terhadap nasib masyarakat Melayu sekiranya negara ini menjadi seperti Singapura.
“Saya rasa sedih dan kesal. Kenapa hanya orang Melayu sahaja yang cuba menjatuhkan Raja? Kenapa bangsa lain takda buang masa membuat benda bodoh dan lebih fokus terhadap untuk berjaya dalam hidup.
“Saya nak tengok apa akan jadi kepada Melayu kalau negara yang kita sayang ini jadi macam Singapura. Kalau dah susah, jangan sibuk nak mencari Raja,” tulis baginda lagi menerusi Twitter.
Baginda juga bertitah agar golongan berkenaan sedar dan menerima fakta selain belajar untuk menghargai apa yang dimiliki seterusnya bersyukur.
“Janganlah hidup dalam mimpi. Bangun dan hadapilah kenyataan. Belajar menghargai apa yang anda ada dan bersyukur. Sesungguhnya tidak ada penawar kepada kebodohan,” titah baginda.
Tunku Ismail melahirkan pandangan baginda ini di sebalik isu berkenaan kenyataan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkenaan dengan pembidaan plat nombor pendaftaran oleh Sultan Johor, masih hangat diperkatakan.
TMJ dengan Fazura
Awal minggu ini, Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar murka terhadap Mohammad Nizar berhubung isu itu.
Sehubungan itu, baginda bertitah mengingatkan kepada wakil-wakil rakyat dan pemimpin masyarakat supaya menjaga adab dan tingkah laku serta berhati-hati apabila membuat sesuatu kenyataan bak kata pepatah ‘cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar’.
Semalam, Mohamad Nizar menghantar surat permohonan untuk menghadap Sultan Johor.

AmenoWorld Reloaded · Subscribe ·  Top Commenter · Administrative Assistant at Kami Benci Saiful Bukhari!

Penawar kepada kebodohan ada, iaitu BELAJAR. Jangan bercakap MEREPEK oke. Seme benda ada PENAWAR kecuali MAMPOS. Dah mampos, nak hidup memang tak boleh dah. Apa yang orang selalu bercakap pasal BODOH neh ialah perbezaan antara BODOH dan PANDAI ialah kita tahu setakat mana kita pandai, tapi BODOH, kita tak boleh ukur. Bukan sebab takde penawar oke. Dan bercakap pasal bangsa melayu. Orang bukan kutuk sultan atau apa seme, orang kutuk cara yang tak betul. Bercakap pasal ketua agama islam, maka apa buktinya peranan itu sedang dijayakan oleh sultan2 sekarang? Maaf, saya tidak nampak, mungkin anda boleh membantu saya disini dan saya sudi belajar untuk memahami peranan tersebut. Bercakap pasal raja nak membantu, baik saya tunggu bantuan anda hadir untuk saya kerana saya benar2 memerlukan bantuan dari anda. Saya tak hadap duit turun dari langit, saya tak hadap anda beri saya makanan setiap hari, saya cuma berharap sangat permohonan saya untuk mendirikan rumah di atas tanah sendiri diluluskan. Sudah 3 tahun memohon dan sampai sekarang ia gagal. Yang hairan nya, orang lain yang ada rumah boleh pula lulus, lagi dan lagi. Kata mereka, seme neh memerlukan kerja orang dalam. Tak pun rasuah sebarang dua. Saya taknak guna cara tue, jadi sebagai TMJ apa peranan anda dan bagaimana anda boleh membantu saya disini? TQ

Kibota Bob ·  Top Commenter · Works at Parti Keadilan Rakyat

Adakah sesiapa dalam kalangan pemerintah kita yang lebih mulia, hebat dan gagah dari Saidina ‘Umar bin al-Khattab? Beliau pernah ditegur, namun beliau tidak menghukum pengkritiknya.

secara umum bahawa ‘JIKA’ golongan istana tidak boleh dipertikaikan bererti rakyat telah mempertuhankan mereka.

Ini kerana hanya Tuhan sahaja yang tidak boleh dipertikaikan oleh manusia.

Akira Bakhtiar ·  Top Commenter

DS Nizar tu kira org jujur &.berani menyuarakan pandangan serta menegur sesuatu yg tdk begitu baik di sisi masyarakat jua agama.Ade ke org umno atau BN yg berani sebegitu? Semuanya kaki bodek & kaki kipas shj. Sewajarnya Sultan perlu berterima kasih kerana ada lagi org yg sudi berkata jujur tentang apa yg tersirat di hati ramai rakyat jelata.

Akira Bakhtiar ·  Top Commenter

Ishhh, ada ke org melayu nak jatuhkan Raja? Dia org cuma tegur sesuatu perkara yg membazir & tdk begitu baik di segi agama.Tolong ingat mengingati agar sama sama masuk syurga. Manusia ni tak berapa nampak diri sendiri, itulah pasal kena guna cermin atau org tolong beritahu terutamanya kt belakang badan.Org bkn Islam dia tak kira halal haram..berjaya cuma di kira kt atas dunia aje.Org Islam berjaya kira.di dunia dan akhirat. Masaalahnya org bangsawan atau org yg ada kuasa anggap semua teguran sebagai satu penghinaan atau nak jatuhkan mrk. Open your eyes, open your minds n’ think positive lah.

Comments

Tak Lupa Komen

Article   1 Comment
Banner
Banner
Banner
Banner
Advertise Text Here[RM20]

Rahsia Besarkan Zakar DENGAN Mudah Klik Sini 

Rahsia Awek Muda dan Kekal Cantik Klik Sini 

Petua Tahan Lama Jimak Di Ranjang Klik Sini 

Cara Nak Henan Awek DENGAN Senang Klik Sini 

Cara jemput rezeki 3 angka kurang dari sejam. Macam x percaya jom tengokKlik Sini 
ping your blog, website, or rss feed for free my ping in totalping.com Page Rank Check