8 Gambar Cun Maya Karin Di Filem Lagenda Budak Setan-KaterinaPrevious Article
Emma Gembira Video Séksnya Belum TersebarNext Article
Breaking News
  • 10 Singki Bentuk Moden Tapi Pelik1. Splash Sink Pada sesapa yang tengah nak tukar singki baru.Elok la usha-usha sinki pelik kat sini.2. Poor Little Fish Sink3. Waterfall Sink4. Sperm Shaped Sink5. Martini Sink6. Crevasse Prep Sink7. [...]
  • Gambar Ular Sawa Kuning Jadi Teman Serumah Sapa sanggup bela haiwan yang ngeri bagi kebannyakkan kat rumah ? Ular sawa ni juga dibela oleh blogger wanita Malaysia bawah ni.Kalau korang berminat tengok dia dan ular boleh masuk SINI Gambar [...]
  • Gambar Megan Fox Kantoi Meraba PakweFoto-Foto Megan Fox Meraba-Raba "Anu" PakweFoto-Foto Megan Fox Meraba-Raba "Anu" Pakwe [...]

Latest Hot

Kosmo Tak Berhati Perut Fitnah Orang Meninggal

Article   0 Comments
Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article

Kisah seorang remaja yang mati terjatuh sebab nak jumpa kekasih sebenarnya agak kecoh gak di wall sesetengah orang. Ada yang kutuk, ada yang rasa kesal dan ada yang rasa emmm..kenapa la adik neh sanggup langgar arahan ibu bapa dan tegar jumpa kekasih walaupun dah kena kurung.. kan dah meninggal dunia tak pasal2.

Macam2 persepsi dan tanggapan negatif yang timbul. First time aku baca cerita neh pun aku rasa demm.. adik neh masih muda. Kan bagus kalau dia gunakan perasan dia di tempat yang betul. Perasaan cinta itu tak salah tetapi salurkan ia ditempat yang betul dengan gunakan cara yang betul. Itulah persepsi aku setiap kali terbaca kisah2 gadis yang meninggal ke, bunuh diri ke dan etc disebabkan cinta.

Sekarang neh menurut laporan kosmo ;

Hajat seorang gadis keluar dari rumah tanpa pengetahuan keluarga bagi bertemu kekasihnya mengundang padah apabila dia maut selepas terjatuh dari tingkat tujuh sebuah apartmen kuarters kerajaan di Desa Pandan di sini semalam.
Sebelum kejadian pada pukul 8 pagi, mangsa, Siti Khadijah Muhammad, 16, mengurung diri di dalam bilik di rumahnya selepas dipercayai memberontak kerana dihalang keluarga untuk bertemu kekasihnya.
Bagaimanapun, selepas terdesak untuk berjumpa kekasihnya, mangsa cuba keluar dari tingkap di bilik rumahnya.
Khadijah dikatakan menyambung lima helai selendang yang setiap satu sepanjang kira-kira satu meter setengah dengan niat dapat sampai ke bawah dan berjumpa kekasihnya.
Semasa kejadian, ibu gadis itu dan empat adik mangsa berada di rumah sementara bapa mangsa berada di pejabat.
Bagaimanapun, hajat Khadijah bertemu buah hatinya tidak kesampaian apabila kain selendang yang disambungnya itu terputus sebaik mangsa bergantung pada kain tersebut.
Mangsa ditemui terbaring berlumuran darah dalam keadaan sudah tidak bernyawa oleh penduduk di apartmen sembilan tingkat itu. -KOSMO-
Namun apa yang dipaparkan oleh kosmo, dinafikan oleh seorang remaja kenalan arwah [dipercayai] dan lelaki yang dipercayai kekasih kepada arwah. Ini antara screenshot twitter mereka yang mengulas mengenai pemberitaan kosmo ;


Siapa betul siapa salah aku memang tatau. Susah nak cakap walaupun kosmo dah banyak kali terkantoi suka me-reka2 citer dan kaki merepek serta menfitnah. Terutamanya bab politik. Berita berat sebelah. Bagi mereka2 yang dah terkena dengan kosmo akan tahu betapa kosmo itu akhbar yang suka menipu sama sebijik macam utusan dah adik beradik kan.

Apa pun dalam isu neh, aku belum jelas siapa menipu dan siapa yang tidak. Cuma nak bagitau bahawa tanggapan telah terbentuk. Persepsi sudah tersebar. Sesiapa yang baca berita ini sedikit sebanyak pasti akan merasa haizhhh napa la ko sanggup buat begini untuk jumpa lelaki. Sanggup derhaka kat mak bapak pula tue. Itu ialah tanggapan biasa bila sesiapa baca berita ini. Tanggapan aku juga begitu. Sukar nak ada tanggapan baik bila membaca cara ia dilaporkan.

Jadi nasihat aku, jika benar la kosmo itu menipu dan me-reka2 cerita, desak la kosmo tarik balik dan minta maaf. Jika mereka enggan bertanggungjawab, boleh la saman. Jangan biarkan fitnah berterusan jika benar berita yang dilaporkan oleh wartawan kosmo berupa fitnah. Bukan apa.. kesian gak kat keluarga arwah. Yang meninggal dah selamat.. yang masih hidup ini hah.. tak pasal2 menanggung malu akibat persepsi serong. Fikir-fikirkan oke.

Comments

Tak Lupa Komen

Article   0 Comments
Banner
Banner
Banner
Banner
Advertise Text Here[RM20]

Rahsia Besarkan Zakar DENGAN Mudah Klik Sini 

Rahsia Awek Muda dan Kekal Cantik Klik Sini 

Petua Tahan Lama Jimak Di Ranjang Klik Sini 

Cara Nak Henan Awek DENGAN Senang Klik Sini 

Cara jemput rezeki 3 angka kurang dari sejam. Macam x percaya jom tengokKlik Sini 
ping your blog, website, or rss feed for free my ping in totalping.com Page Rank Check