Salih Yaacob Kata Pentunjuk Tuhan Sebab BersaraPrevious Article
15 Gambar Kenangan Terakhir Mangsa Kemalangan Belon UdaraNext Article
Breaking News
  • Budak Mati Lintah Masuk Dalam DuburJELI: Sukar dipercayai, namun, itu hakikatnya apabila seekor lintah memasuki dubur seorang kanak-kanak berusia 10 tahun ketika mandi di sungai berdekatan rumahnya dipercayai menjadi punca dia meninggal dunia di hospital, [...]
  • Cara Untuk Merasakan Kehadiran AllahKita sentiasa dapat merasakan diri sebagai anak kepada seorang ibu bukan? Sekiranya kita mempunyai suami/isteri, kita sentiasa merasakan suami kepada seorang isteri atau isteri kepada seorang suami. Perasaan ini tidak [...]
  • Artis Jelita Dan Seksi India 2010 AnushkaTrishaShreyaAsinThamannaNamithaShruthi HaasanHansika MotwaniGenelia. "xlupa untuk Share Kat Facebook juga yea,TQ" [...]

Latest Hot

Kerjaya Salih Yaacob Musnah,Afdlin Tulis Surat Pada Peminat

Article   3 Comments
Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
Kerjaya Salih Yaacob Musnah,Afdlin Tulis Surat Pada Peminat
Bismillahhirahmannirrahim . Hayakumullah. 
Semoga Allah SWT memberkati kita semua kerana hanya Allah SWT sahaja yang tahu apa yang baik untuk kita. Allah SWT ampunkanlah kesilapan dan kesalahan kami sesama manusia dan terus berikan kita kekuatan untuk menghadapi segala fitnah dan prasangka. 
 
Mungkin ada yang ingin sedikit pencerahan tentang tentang video-video Bangkang dari Longkang yg tersebar sekarang. Video-video ini di rakamkan pertengahan tahun lepas oleh sebuah syarikat produksi tempatan. Ia dirakamkan berberapa bulan sebelum saya pergi ke Gaza. Masih ada video-video yg belum keluar.
 
Apa yang pernah saya buat dahulu, hanya Allah SWT akan menilainya. Di mana jiwa saya berada sekarang juga hanya Allah SWT yang tahu. 
Apa yang saya lakukan dahulu, saya lakukan kerana percaya dgn kebebasan bersuara bagi semua pihak. Kami pelawak masuk hanya sebagai pelakon. Sepertimana pembangkang juga membuat video-video mereka. Apa yg kami lakukan adalah satira kehidupan yg memaparkan isu-isu berbangkit politik. 
Satu yg kami pegang, kami tak akan menyerang sesiapa secara peribadi, sindiran mesti di buat berasaskan isu berbangkit yg ada faktanya, Kami tak mencarut, Kami tak menggunakan kata-kata kesat, kami tak mendoakan keburukan dan kematian ke atas sesiapa, kami tak sembunyikan identiti kami pasal ini adalah satu parody politik ringan. Artis-artis pihak pembangkang juga lantang bersuara mengutuk kerajaan dgn terang-terang jadi sayatak faham kenapa ada pihak yg kecoh pasal video BDL. Saya rasa takde kut pembangkang yg akan berpaling tadah join BN bila tgk video-video tu, hanya org BN je yg akan seronok tgk video tu. 
 
Selepas pulang dari GAZA, saya rasa ada benda lebih penting yg harus saya perjuangkan dlm hidup saya iaitu agama saya. Jika saya di suruh untuk buat video politik lagi, saya rasa saya tidak akan melakukannya lagi kerana saya tak berminat dgn dunia politik Malaysia yg penuh dgn kebencian ini. I don’t believe in hate. I dislike people who are hate-mongers Government and Opposition alike.
In hindsight, i guess what Malaysians cannot do is laugh at themselves. Everything must be black and white and there is no room for any grey area. All i hear is if you are UMNO you are a bad person! and some UMNO folks says the same thing about the folks in the opposition. I believe,there are good people on both sides and there are not so good people too but at the end of the day who are we to judge people? Isn’t this god’s work? i hear about Muslims praying in separate mosques just because of differing political beliefs? i don’t think this is what Allah SWT intended. Saya rasa tak perlu ada keahlian parti Islam untuk menjadi seorang Islam dan memperjuangkan Islam. 
 
Perjuangan saya sekarang adalah membetulkan diri saya dan mendalami agama saya. Membantu umat Islam yg memerlukan bantuan. Saya tak suka dan bersedih apabila melihat orang Islam berpecah belah di Malaysia ini. Saya melihat Gaza dan saya lihat bagaimana bila ummah bersatu kita menjadi kuat dan bila kita berpecah kita menjadi sangat lemah.
Sekali lagi saya tak membenci sesiapa dan saya doakan kesejahteraan ke atas semua umat Islam dan Rakyat Malaysia tak kira dari mana pihak pun. Agar politik ini di dalam Malaysia ni takkan terus memecah belah kan rakyat dan ummah. Saya berdoa Allah SWT memberi pengampunan dan memelihara kita semua. Even the cybertroopers. 
Wallahhualam
Assalammualaikum WBT

Comments

Tak Lupa Komen

Article   3 Comments
Banner
Banner
Banner
Banner
Advertise Text Here[RM20]

Rahsia Besarkan Zakar DENGAN Mudah Klik Sini 

Rahsia Awek Muda dan Kekal Cantik Klik Sini 

Petua Tahan Lama Jimak Di Ranjang Klik Sini 

Cara Nak Henan Awek DENGAN Senang Klik Sini 

Cara jemput rezeki 3 angka kurang dari sejam. Macam x percaya jom tengokKlik Sini 
ping your blog, website, or rss feed for free my ping in totalping.com Page Rank Check